Det som man aldrig trodde skulle ske...

Innan vi klev pa bussen till Ko Phangan dar vi nu befinner oss for att fira jul och nyar i paradiset blev vi varnade att halla vara vardesaker som en baby i famnen. Det ar sa manga som aker ner over jul och da passar folk pa att sno saker. Det jag inte forstod var att detta faktiskt skulle handa oss. Och det var inte manniskorna pa bussen man skulle se upp for, utan de anstallda pa bussforetaget.

Stolderna var sa organiserade att det var laskigt. Bussresan skulle ta ca 10 timmar, god tid att i lugn och ro ga igenom allas saker. Men hur? Jo, till skillnad fran alla andra vanliga bussar var den buss(fick vi sedan reda pa) utrustad med en liten lucka fran bussen in till bagageutrymmet. Dar kunde de krypa in och ga igenom allt bagage medan vi i lugn och ro tittade pa filmen uppe pa overvaningen.

Nar de sedan efter det forsta stoppet, ca 6 timmar senare, slackte ner totalt dar vi satt och drog for gardiner hade vi ingen aning om vad som vantade. Det var kolsvart och vi kunde i lugn och ro slumra in.

Efter en liten stund hor eller ser en tysk kille pa bussen nagon som kryper pa golvet. Han sager till alexandra och de lyser med en ficklampa. Personen sprang da i panik nedfor trappan och in i busforarkabinen.

Nu vaknade de flesta, daribland jag da en av de personer som vi rest med nu ett tag, Ciaran, bad alla att kolla igenom sina vaskor. Jag hade haft min lilla vaska pa golvet och eftersom jag satt vi fonstret hade jag den intryckt sa langt in jag kunde till vaggen.

Nar jag kollade mitt kuvert dar jag forvarar mina pengar var ca 2500 kr borta. Jag fick panik. Kanslan som kom, da jag helt plotsligt fortstod hur nara en person hade varit mig nar jag sov och gatt igenom mina saker gjorde mig sa radd.

Ciaran(hjalten i fallet) gick fram till chaufforen och lyckades, fraga mig inte hur, reda ut situationen sa att vi i slutandan, efter ca 3 timmar med en overhangande radsla att de kanske skulle ta till med vald med tanke pa att vi kommit pa dem, fick tillbaka iprincip alla pengar. Jag var inte den anda som hade blivit av med pengar. Sammanlagt hade de stulit ca 12000 kr allt som allt. Mer hann de inte ta eftersom vi upptacke dem.

Men tank om vi inte gjort det? Da hade jag varit har nu utan pengar och utan kunskap om vart de kunde ha tagit vagen. Aven om pengarna ar tillbaka som ar det extremt obehagligt att ha haft en person sa nara mig och veta att de gatt igenom alla mina saker i mitt bagage trots att jag hade hanglas pa vaskan.

Men, ingenting att oroa sig for dar hemma, allt ar som sagt lugnt, men ville anda dela med mig av upplevelsen!

Vi har trots allt kommit fram nu och har ca 20 meter till stranden fran var bungalow, livet kunde vart varre...

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0