Ko Tao ar Brao

Ko Tao kan vara mitt framtida hem. Sa mysigt, sa fint, sa lugnt, sa behagligt.

Jag borjade min dykkurs igar med en film, fragor och teori i ca 6 timmar. Det var utmattande, det var ju trots allt snart tva ar sedan jag pluggade. Sedan njot jag av min ensamhet en stund tills jag traffade en gang som jag spelade kort med en stund.

Idag borjade jag 8.30 med teori i 3 timmar sedan var det dags for "forsta" dyket som mer var en genomgang av hur man anvander utrustningen. Jag fick uppleva hur det kanns att andas under vatten och det kandes som att jag var fodd till att bara dykarutrustning! Fiskarna var uppe i nyllet pa mig, superhaftigt med alla underbar farger. Det kanns som att man ar hog for att allt ar sa lysande under vatten! Jag har en jattemysig instruktor fran Japan alldeles for mig sjalv och det ar ocksa helt toppen! Fatta hur mycket uppmarksamhet jag far for 2500 svenska riksdaler! Pilutta er andra dfykare som fick dela fyra stycken pa en instruktor!

Efter dyket gick jag hem till mitt krypin och duschade, sedan lite fried rice till middag pa stranden. Imorgon ar det nya tag, da ska jag ner till 12 meters djup och dyklogga for forsta gangen! AWSOME!!







Mitt dykcenter!

/C

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0