Min alldeles egna julklapp :)

Jag har under hela resan gatt och tankt pa en sak. Ska jag, ska jag inte. Ar det for dyrt? Kommer jag att vara ensam om att gora det? Kommer jag ha nytta av det? Och antligen har jag bestamt mig. Och det kunde inte komma lampligare.

Jag ska ta dykarcertifikat och det ska bli min alldeles egna dyra egoistiska julklapp till mig sjalv. Det ar ju genialiskt. Forst tyckte jag att det var lite dyrt med tanke pa att det kostar ca 2500 kr, men eftersom att det faktiskt ar jul sa har jag ju en JATTEbra anledning till att unna mig det! Det ar ju toppen. Jag ska ta det mellan den 25-28! I kursen ingar en massa kul. Jag tror jag skriver om vad som ingick nar jag ar klar. Da vet jag mer detaljer :) Ko Tao ar on jag kommer att ta det pa, tydligen ska det vara underbart dar och jag ska vara helt for mig sjalv nar jag tar det. De andra ska till Ko Samui. Jag langtar faktiskt till att fa gora det ensam! Sa skont med egentid nar man lever inpa varandra 24/7!


For nagra dagar sedan var vi pa fullmoon party har pa Ko Phangan! Det var galet. Flera tusen manniskor pa en strand som dansade, malade varandra och larde kanna varandra i berusningens tillstand under manens sken. Vi stannade uppe till soluppgangen och sedan sov vi hela dagen efter. Det var ju inte riktigt vad jag raknat med men ibland blir det inte alltid som man tankt sig. Jag har hyrt en cykel sa efter att ha sovit/vilat under dagen drog jag ut pa en tur i skymningen. Underbart.



Imorgon ar det julafton, da ska vi forsoka hitta nagot stalle med julmat! Jag ska forsoka att hinna skicka en julhalsning och ringa atminstone ett samtal till Sverige. Idag har vi utforskat on med moppar som vi hyrde. Det var intressant, jag snorklade en stund medan de andra spelade kort och sen borjade det sporegna...


Jag har ingen julkansla for fem ore och ar ganska glad for att jag inte har det, for da skulle jag sakna alla dar hemma annu mer och tanka pa hur galen mamma skulle blivit pa mig om jag var hemma nu for att jag alltid ska baka och grejja sa mycket dagen innan :) Fan, nu tankte jag pa det...Langtar hem lite... Men nog med det....

Tillbaka till minglet i bakrunden...

/C

Kommentarer
Postat av: Sten-Sture

Vad du är med om mycket! Och fick pengarna tillbaka. Certifikat verkar vara en fin present till sig själv.



Skall till barn och barnbarn snart. -10, gråväder, skulle komma snö, men ännu inte.

/Kram

2010-12-24 @ 13:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0