One night in Bangkok...!

Nu har jag pratat sa mycket engelska i tre veckor med alla mojliga manniskor att jag tanker pa engelska och var pa vag att skriva detta inlagg pa engelska. Jag kanner mig skadad. Men det ar ruggigt kul att lara sig sa mycket av ett sprak att det kanns hur naturligt som helst.

Vi kom till Bangkok igar. Bussresan kan ha varit den hemskaste upplevelsen jag nagonsin haft. Det var bara sjukt och oorganiserat, men betalar man 100 kr for en 12 timmars bussresan sa far man val rakna med det.

Iallafall sa var vi mattligt taggade nar vi kom fram och vi bestamde oss for, eftersom den sista natten i bangkok under resans gang, for att slappa loss!

Vi at lite middag pa ett mycket trevligt stalle. For min del blev det biff och gronsaker i gron curry med ris. Skitstarkt men asgott. Du vet sadar starkt att det kanns som att maten fortfarande ar kokhet efter en halvtimme for att du totalforstort dina smaklokar!

Hur som helst sa hade vi riktigt kul och vi drog till en superstjysst nattklubb som lag hogt upp pa ett tak och kallades for rooftop. Dar var det ett thailandskt liveband som spelade allt fran lady gaga till guns n roses. Det fanns aven ett superbra dansgolv med musik som fick en att hoppa i taket av gladje.


Ikvall gar var buss till Ko Phan Gan! Det ar dags att stalla in sig pa christmas - mode trots att det ar fullkomligt omojligt att fatta att det ar jul. Full moon Party ar den 21 om tva dagar. Jag har lite blandade kanslor infor det. Jag lovar att ta det lugnt! ;)


/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0