Cameron Highlands

Jag ar sa lycklig! Den 10/1 kom vi till den kanske mest fantastiska plats som vi varit pa under hela resans gang(vet inte hur manga ganger jag bhar skrivit just det, men det har ar verkligen ett haftigt stalle).




Efter lata dagar med lasning i sangen, sol, bad och varme i massor var det dags for ganget att fa kanna lite kyla innanfor huden. Vi tog en buss ca 5 timmar in i mitten, ganska langt upp i malaysia, till ett stalle dar fuktigt tropiskt klimat rader. Kanslan ar lite som sommar i osterike(fast klart fuktigare saklart) och det ar bara mysigt helt enkelt. Har vaxer jordgubbarna aret om och det lokala teet finns det gott om.


Fantastiskt va?

Vi tyckte detta var ett perfekt stalle att fa uppleva lite vildmarksliv och det forsta vi gjorde var att boka en heldagstur i omradet. Vad vi inte visste var att detta kanske skulle bli det coolaste vi oerfarna svenska flickor nagonsin gjort.


Haftig bil fran 60-talet som vi skulle aka runt till de olika platserna i under dagen.


Aka lite offroad var coolt. Pavag till stallet dar vi skulle vandra.


Dacken pa bilen efter 15 minuters offroadkorning!


Utsikten dar vi borjade var vandring till den storsta blomman jag sett.


Vandrande svenskar pavag, se upp!


Framme vid den superstora haftiga blomman(rafflesia), ca 90 cm i diameter!


Vi fick cool utrustning for att smalta in i djungeln!


Vad gor man inte for att leva vildmarksliv?

Detta gjorde vi alltsa igar. Jag kan inte beskriva ord for hur gott jag sov inatt. Idag tog jag och Maria pa oss superdrakterna och gjorde en egen liten vandring pa ca 3 timmar under formiddagen. Superharligt att fa vandra langs stigar i regnskogen bredvid vattenfall och stup. Om ca 30 minuter lamnar vi dock denna underbara plats for att aka vidare till malaysias huvudstad, kuala lumpur. Men jag kommer inte att glomma det har stallet pa valdigt lange och jag ska tillbaka hit, det har jag redan tagit mig sjalv i hand pa.

10 dagar av resan aterstar! Skriver igen nar jag kommer till Signapore i overmorgon!

/C





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0