Sjukt nytt ar!

GOTT NYTT AR!



Och vips sa var det 2011 ocksa! Vi firade faktiskt med en flaska mousserande till middagen, det narmaste man kan komma champagne har(atminstone dar vi at). Sedan drog vi till stranden pa Phi Phi och firade tolvslaget. Det var helt fantastiskt att se sa mycket folk pa en och samma stranden med syftet att fira det nya aret!

Det trakiga i det hela var bara att jag inte fick behalla middagen. Jag ignorerade det men sedan 20 minuter efter tolvsslaget var jag tvungen att ga ivag och spy igen. Och nej, det var inte av fylla. Jag fick satta mig i en longtail(batarna har kallas for de eftersom propellrarna sitter pa langa stalpinnar fran motorn for at lattare kunna kora pa grunt vatten), betala betydligt mer an jag borde och tag mig bort till var restort, som forovrigt lag at h*****e langt bort fran resten av samhallet for att det var fullt overallt nar vi kom. Jag spydde hela batresan och sedan hela nyarsnatten tills tio pa morgonen da det var dags att checka ut for att finna ett stalle lite narmare. Idag har jag lyckats fa i mig en halv vattenmelonshake(fick behalla halva) och tog for en timme sedan en ostmacka. Den har jag hittills lyckats behalla. PEPPAR PEPPAR!

Tycker att jag har varit ovanligt sjuk pa denna resa. Inte manga ganger men nar jag val blivit sjuk sa har det varit rejalt. Forst halsfluss och nu nagon hysteriskt form av magsjuka. Jaja, det ar bara att harda.

Jag kommer att lagga upp en hel del bilder fran resan inom kort, det blir lite gott och blandat fran alla mojliga olika stallen da jag inte haft mojlighet att lagga upp under tidens gang p.g.a att datorerna har ar lite annorlunda fran Sveriges.

Nu ar det tre veckor kvar av resan och vi ska om ett tag vidare till Indonesien. Det ar regnperiod dar for tillfallet men vi ska surfa och dyka sa jag hoppas inte att det kommer paverka oss.

I vatt och torrt. /C

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0